Haloween

Si pentru ca se apropie acesta sărbătoare iar noi am naționalizat-o m-am decis sa scriu un articol si sa va informez cu privire la asa zisa sărbătoare Halloween. 

Haloween este o sărbătoare de origine celtica, preluată pana astazi de multe popoare din lumea occidentala . Prima oară a  fost răspândită de irlandezii care migrau spre SUA.
Sărbătorită in noaptea de 31 octombrie ,desi in unele țări variază data de exemplu in Suedia se sărbătorește in prima sâmbătă din luna Noiembrie.
Numele provine din limba engleza All Hallows' Even numele sărbătorii crestine a tuturor sfinților .
Specific acestei sărbători este dovleacul sculptat care semnifica Lanterna lui Jack.
Cu ocazia acestei sărbătorii copii se maschează in vrăjitori,mumii si alte personaje horror si colindă pe la case intreband "Păcăleală sau Dulciuri?" Ca amenințare ca daca nu li se vor da bomboane ei le vor juca o farsă .

In alte țări Halloween -ul este serbat cu parade si carnavale. 
De Halloween fiecare tara pregateste cate ceva specific acestei sărbători cum ar fi:
Barmbrack
Caramele
Mar caramelizat
Porumb caramelizat
Colcannon
Bomboane in forma de dovleac,lilieci,cranii si altele
Dovleac,plăcintă de dovleac si pâine de dovleac 
Seminte de dovleac prăjite
Porumb dulce prăjit 
Si prăjituri Soul 
La noi încă nu colindă copii pe la case cerând bomboane dar fac la scoala diferite activitati pe acesta tema . Astazi le-a cerut la copii sa duca la scoala cate un desen cu tema Halloween ,iar eu m-am conformat si am dat in mintea copiilor făcând câteva desene. Sper sa distrati si voi.pe curând 

2 comentarii:

  1. Cand eram mai mica ce mai sculptam dovleci , si partea proasta era ca aruncam foarte multi deoarece ii greseam ..pana imi reusea unul era "drum lung" :))

    RăspundețiȘtergere

Bine v-am regăsit! !!

Spring SuperBlog 2018

Salutare , salutare ....Sunteți pregătiți ?  Pe locuri , fiți gata  Start !!!  S-a dat startul la cea mai interactivă și frumoasa compet...