Primavara miroase a aer curat

A venit primavara si odata cu ea multe indatoriri  pentru deținătorii de autovehicule deci si pentru mine.
În fiecare an ,in primavara eu imi verific masina . După anotimpul geros se acumulează bacterii , praf si si mirosuri de la aerul conditionat .
Freonul auto are un rol important pentru masina , el asigura o răcire a aerului conditionat corecta si un miros proaspăt .
Imaginati-va cum sa mergeți cu masina si sa suportati un miros groaznic ? Nu cred ca este posibil ,cel putin nu pentru mine.
Eu imi reincarc freonul de cate ori este necesar asa ma bucur de igienizarea aerului conditionat si menținerea masinii pe limite normale .
Chiar daca am masina nu sunt asa de buna cunoscătoare in materie de masini , asa suntem noi femeile de fel dar cred ca schimbarea freonului este o treaba simpla pe care fiecare persoana o stie.
Daca te duci la un service bun ,un mecanic sigur iti va explica cum sta treaba cu freonul.
Eu am ales sa fac încărcarea freonului in Bucuresti avand cunostinte acolo nu mi-a fost greu deloc sa gasesc un service bun cu produse de calitate si mecanici extraordinari.
Pretul încărcării freonului diferă de la masina la masina si de la calitate la super calitate.
Masina este aceea care ne cară peste tot oricand si oriunde . Este alaturi de noi si la greu si la bine asa ca si noi trebuie sa avem grija de buna functionare a acesteia.
Curățarea mirosului din masina ar trebui sa se faca regulat exact cum faci curățenie in casa. Presupun ca nu v-ar plăcea sa aveti o casa "urat mirositoare". Asa ca daca tot aveti o masina aveti grija de ea .
Fiindca am avut destul timp am decis sa ma documentez mult mai bine despre aceste lucruri adica freonul sau agentii frigorifici .
Pentru a permite funcționarea corecta a instalației frigorifice si a pompelor de căldură  agentii termodinamici de lucru din acestea preiau căldură prin vaporizare si cedeaza caldura prin condensare ,la temperaturi scăzute sau apropiate de mediul ambiant ,deci trebuie sa fie caracterizate de proprietati particulare care ii deosebesc pe agentii termodinamici din alte tipuri de instalații .
Acesta este motivul pentru care agentii de lucru din instalațiile frigorifice si pompele de căldură sunt sub denumirea de agenți frigorifici .
M-am document extrem de mult despre acest subiect ,este un subiect interesant si fascinant . Iar ca sa nu spuneti ca nu v-am pus la punct cu toate detaliile m-am informat despre freon si despre proprietățile chimice .
In chimie exista 3 mari tipuri de freoni :
CFC (clorofluorocarburi) freonii clasici care conțin Cl instabil in molecula

HCFC ( hidroclorofluorocarburi) freoni denumiți de tranziție care conțin Hidrogen datorită căruia Cl este mult mai stabil si nu se descompune atat de usor sub radiatiie ultraviolete.

HFC ( hidrofluorocarburi) considerati freoni de substituție definitiva care nu contin deloc clor.


Si fiindca v-am vorbit atat de mult despre chimie va voi da si exemple de freoni uzuali.:
R11
R22
R134a
R12
R123
R124
R114
R113
R114

Dintre acesti  R12 este freonul pe care il folosim la aerul conditionat auto .
Sper ca va placut articolul meu si ca va fascinat ca pe mine .
A fost o proba pe cinste . Acest articol a fost scris pentru proba cu numarul 8 SpringSuperBlog2016.

4 comentarii:

Bine v-am regăsit! !!

Spring SuperBlog 2018

Salutare , salutare ....Sunteți pregătiți ?  Pe locuri , fiți gata  Start !!!  S-a dat startul la cea mai interactivă și frumoasa compet...