Curatenie la Tara

-Marioara, da ci' faci hai?
-Ma' Ghita ,moi apucat de gospodarie ca acusi vini Sarbatoarea mare pa taram Romanesc , iar io nu vreau ca vecina Lenuta cu clanta mare sa zica ca trebaileste mai bine ca mine.
-No Marie , da tu esti nebuna hai , da nu ti-oi zis ca fac eu dupa Sf cel "șela" Andrei.
-No , Ghita da tu nu stii a trebalui ca mine, io am secretile mele, ajutoarili mele la curatenie, Nufăr și Triumf ,no mai bini dute la vecinu' Costica si vezi ,,și" face Lenuta , e inaintea mea?
-Da bini Marie io te las sa faci treaba cu expertii in curatenie, da nu ma duc la Costica , ca si el o sa vina la noi trimis de Lenuta sa voda ci faci.
-Bine hai, duti undi vrei da da-mi paci.
-No bine Marie ca plec , ma duc sa cant balade la animale , ca la ceva sunt si eu bun.
-Da bade duti ca de cantat nu te-ntrece nimeni , da in balada de canti de Nufar si Triumf tu sa canti cu voce tare , poate revine si Lenuta cu picioarele pe pamant si s-apuca si ea a face curatenie luna in casa , ca pi geamurile ei vai si-amar este , hee di folosesti produse de proasta calitate asa pateste.
-Marie , da Lenuta-i chibzuita cu banii , nu ca tine, tu dai pi aselea produse toti banii din casa nu-i asa?
-No Ghita , te inseli , Nufar si Triumf sunt foarte ieftini ,,raport calitate pret corect" exact ca in reclame , heii Ghita , mai chibzuita-s eu ca ea  ca eu cheltui mai putin si fac si fac si curatenia mai usoara.
-Bine Marie , hai ca io plec pe meleagurile mele din curte sa-mi cant balada.
Marie si Marioara
Spala geamul de-l omoara
El trebe' sa straluceasca
Si pe vecini sa-i orbeasca

Pe Lenuta-o baga-n boala
Cu cuptorul si-aragazul mereu luna
Triumf ea foloseste
Si cuptorul ei zambeste

Cu triumf de bucatarie
Are timp si pentru mine
Ca repede curateste
Si pe Lenuta o imbolnaveste

Curata repede pac pac
Chiar si covorul pe care eu am calcat
Produsele sunt eficiente 
Iar sotiile sunt perfecte

De mo aude Lenuta
Sper sa nu de-a cu ranga
Da ce oi spune eu acu'
E pur adevaru'

Cand Maria mea dormea
Lenuta tot curata
Si Costica-o injura
Ca mancare nu era

Ei , Lenuto acu-i cei
Ia sa zici tu da s-au nu
"Maria mea e mai buna
Fiindca face totul struna"
Dupa ce termina Ghita de cantat animalelor se intoarce in bucatarie unde il asteapta Maria band o cafea cu vecina Lenuta , da sa intre si isi face cruce de curatenia facuta de Maria in cateva ore si ii zice.
-No Marie da tu esti perfecta
-Da bine Ghita , pai daca am ajutatoare de nadejde
-Da dreptate mai ai avut ,,Nufar si Triumf" merita pretul mult mai sus ,ca ei pe tine te-au ajutat si curatenia-i gata.Si balada-m incheiat.
La care Lenuta adauga:
-Da bini Ghita sa nu-i spui tu si lu' vecina ta care te-ajuta mereu cu ce curata Maria cuptoarili si geamurili de le face asa luna?
-Hei haide Lenuta si tu acus , da ce mai intrebat?
-Pai pi Costica l-am trimis ieri de-a te intreba
-E, Lenuta pe baza lui Costica termini caratenia pana in Martie , ca Costica cu o bere m-asteapta la carciuma din sat , da eu di nevasta ascult , si de-acasa n-am plecat , ca de avea nevoie , eu as fi ajutat chiar si mobila de mutat.
Ei Marie, da barbat harnic ti-ai luat .
-Ei Lenuta nu-l mai lauda ca acii' ii ies coarnele.
        Proba 22 SuperBlog 2017
Personajele sunt fictive precum si povestitoarea.
Dialog intre Ghita-(barbatul Mariei)
                      Maria-(sotia perfecta)
                      Lenuta-(vecina invidioasa)
                      Costica-(lenesul)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bine v-am regăsit! !!

Spring SuperBlog 2018

Salutare , salutare ....Sunteți pregătiți ?  Pe locuri , fiți gata  Start !!!  S-a dat startul la cea mai interactivă și frumoasa compet...