Placinta cu mere ca la mama acasă!!!

Și când îmi vine nebuneala sa fac dulciuri fug repede în bucătărie , fie ce o fi . Ieri , fiind o vreme așa de urâtă , văzând ca toți ceilalți din casa au fiecare câte o preocupare mi-am zis  sa dau o fuga pana în bucătărie sa fac ceva de mâncare , dar de la cartofi la cuptor am sărit direct la clătite , placinta cu mere și prajitura cu mascarpone și am stat în bucătărie ore bune ,dar îmi place , ador sa fac dulciuri .
    Astăzi va voi prezenta o rețetă de placinta cu mere ,  este o rețetă simpla dar foarte gustoasa .


     Ingrediente :
 1 pachet de foi de placinta (400 grame) 
 1.5 kg mere  (acrișoare )
120 grame de zahar 
Intre 80-120 gr de faina (depinde de soiul de mere ales , cât de zemoase sunt ) 
1 linguriță de scorțișoară 
Zeama de la o lămâie 
100 ml de ulei 
Stafide 
Zahar pudra pentru finisat placinta 


         Pași de urmat !
 1) Mere alese trebuie sa fie tari și acrișoare 
2) De preferat ar fi ca foile de placinta sa fie lăsate în frigider peste noapte pentru a se decongela în voie .
  3) Curățăm și răzuim merele pe o răzătoare cu găurile mari și imediat adaugam zeama de lămâie și amestecam pentru a evita  oxidarea lor .
  4) Pregătim compoziția adăugând peste merele răzuite , zahărul , scorțișoară ,stafidele și faina .

 5) Intre timp dam drumul la cuptor pentru a se încălzi și pregătim ta . 
  Începem prin a unge tava cu ulei ,cu ajutorul unei pensule , după care  punem folie de copt (eu prefer sa folosesc fiindcă nu mi se lipește  nimic ) după care mai ungem și hârtia de copt .  Intr-un pachet de foi de placinta sunt 12 foi ( 400 gr) eu  am folosit 6 la baza iar 6 peste umplutura .
  Ungem fiecare foie și le așezăm una peste alta în tava iar capetele pe pereții tăvii .
Eu am folosit smantana pentru a unge foile intr-un strat foarte subțire (de preferat sa fie smantana de țară ) . După ce am așezat cele 6 foi adaugam umplută și o nivelam ușor , după care continuam sa acoperim cu celelalte 6 foi.  La final împingem capetele foilor pentru a nu rămâne ridicate . 


6) Suntem aproape de final. Cu un cuțit  bine ascuțit tăiem placinta cu grija în forme pătrate pentru a ne fi mai ușor după coacere . Atenție sa nu deranjați umplutura moale .

7) Băgați placinta la cuptor unde va sta circa 40-45 de minute pana va trece testul cu scobitoarea . 


8) După coacere placinta va sta 2-3 ore acoperita cu un prosop de bucătărie pentru a se fragezii și pentru a se racii.  După care o tăiem după urmele de cutit făcute anterior și o decoram cu zahar pudra !!!! 
Pofta buna !!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Bine v-am regăsit! !!

Spring SuperBlog 2018

Salutare , salutare ....Sunteți pregătiți ?  Pe locuri , fiți gata  Start !!!  S-a dat startul la cea mai interactivă și frumoasa compet...